Τρίτη, Οκτωβρίου 19, 2010

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΡΟΖ ΚΟΡΔΕΛΑΣ


Αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες καλλυντικών και εταιρείες γενετικών τροποποιημένων τροφίμων. Τι κοινό έχουν οι παραπάνω εταιρείες; Έχει αποδειχθεί ότι όλες άμεσα ή έμμεσα συντελούν στην ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων. Όμως όλες συμμετέχουν στην εκστρατεία για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού με σήμα τη ροζ κορδέλα.


Μήνας ενημέρωσης για το καρκίνο του μαστού είναι ο Οκτώβριος με αποκορύφωμα την 27η Οκτωβρίου όπου η διεθνής κοινότητα παραπέμπει όλους τους ανθρώπους και δη τις γυναίκες, να φορέσουν ροζ. Στην Ελλάδα η πιο γνωστή ενέργεια για τον καρκίνο του μαστού είναι αυτή με σήμα το μπλουζάκι με τους ομόκεντρους κύκλους. Ωστόσο, εδώ και αρκετά χρόνια έχουν αρχίσει να καθιερώνονται τα ροζ προϊόντα ως προϊόντα που μέρος των εσόδων τους πηγαίνουν στις έρευνες για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού.


Ιδιαίτερα στην Αμερική ο Ροζ Οκτώβρης έχει καθιερωθεί εδώ και είκοσι χρόνια προκαλώντας την εμφάνιση πλήθους ροζ προϊόντων από μπλούζες και καλλυντικά μέχρι μπαστούνια του μπέιζμπολ και αυτοκίνητα. Όλα με κοινό γνώμονα τη ροζ κορδέλα –εφάμιλλη της κόκκινης κορδέλας για το AIDS- και την χρηματική βοήθεια στις έρευνες κατά του καρκίνου.

Ο σκοπός φαντάζει ρομαντικός και ιδανικός αν κάποιος θέλει να εκφράσει την έμπρακτη συμπαράστασή του στην αντικαρκινική εκστρατεία. Αν ερευνήσουμε όμως καλύτερα τα προϊόντα θα διαπιστώσουμε πολλά παράδοξα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και παράλληλα με την ροζ εκστρατεία εκπονείται μία ακόμη εκστρατεία με τίτλο «Think before you pink» (σε ελεύθερη μετάφραση «Σκέψου πριν αγοράζεις κάτι ροζ»).

Η εκστρατεία γίνεται από τον οργανισμό Breast Cancer Action που σκοπό του έχει την ενημέρωση και την άμεση κινητοποίηση των ατόμων για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού. Στόχος του οργανισμού είναι τρεις μεγάλες κατηγορίες εταιρειών που συμμετέχουν στη ροζ εκστρατεία:

-Οι εταιρείες καλλυντικών που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν καρκινογόνες ουσίες αλλά δε διστάζουν να χρησιμοποιούν τη ροζ εκστρατεία για να ανεβάσουν τις πωλήσεις του και να βελτιώσουν το εταιρικό τους προφίλ.

-Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που παροτρύνουν τους πολίτες να αγοράζουν αυτοκίνητα που εντάσσονται στη ροζ εκστρατεία με την προϋπόθεση ότι μέρος των εσόδων θα διατεθεί στην καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού. Τα χημικά που προκύπτουν από τους ρύπους των αυτοκινήτων σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση του καρκίνου.

-Οι εταιρείες τροφίμων που χρησιμοποιούν γενετικά τροποποιημένα προϊόντα ή προϊόντα που προέρχονται από ζώα που τρόφονται με γενετικά μεταλλαγμένη τροφή (κυρίως γαλακτοκομικά). Τα προϊόντα αυτά μπορεί μεν να προκαλούν καρκίνο, αλλά οι εταιρείες δεν παύουν να θεωρούν χρέος τους τη συμμετοχή στην καταπολέμηση του καρκίνου, χωρίς ωστόσο να αλλάζουν τον τρόπο παραγωγής των προϊόντων τους.

Η εκστρατεία "Think before you pink" εξηγεί πως μέσα στα πλαίσια του σύγχρονου management και της υιοθέτησης εταιρικής κοινωνικής ευθύνης καταλήγουν να αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τους ανυποψίαστους αγοραστές, που θεωρούν ότι βοηθούν τη ροζ εκστρατεία. Στην ουσία όμως ένα ελάχιστο μέρος των εσόδων καταλήγουν στις εταιρείες αντικαρκινικών ερευνών, καθώς τα έσοδα που καρπώνονται οι εταιρείες είναι τεράστια σε σχέση με αυτά που παραχωρούν στη ροζ εκστρατεία.

Ο μύθος της ροζ κορδέλας
26/10/2007, 07:45

http://www.forthnet.gr/templates/newsPosting.aspx?p=211915

http://thinkbeforeyoupink.org


Δεν υπάρχουν σχόλια: