Κυριακή, Μαρτίου 15, 2009

ΚΑΡΤΕΛ ΔΙΣ ΣΕ ΣΑΜΠΟΥΑΝ, ΑΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ

ΓΑΛΛΙΑ: Το Γαλλικό Συμβούλιο Ανταγωνισμού ξεκίνησε έρευνα στις εταιρείες επώνυμων αρωμάτων στην Γαλλία το 1998 και αποφάσισε τον Μάρτιο του 2006 να βάλει πρόστιμα συνολικού ύψους 46,2 εκατομμυρίων Ευρώ σε 13 εταιρείες αρωμάτων και σε τρεις εταιρείες διανομής που ειδικεύονται σε είδη πολυτελείας. Σύμφωνα με την επιτροπή, οι εταιρείες είχαν έρθει σε συμφωνία με τους διανομείς τους, εξασφαλίζοντας ότι τα προϊόντα τους πωλούνται σε συγκεκριμένη τιμή εξαφανίζοντας οποιαδήποτε πιθανότητα ανταγωνισμού ανάμεσα στους έμπορους λιανικής πώλησης.
Τα μεγαλύτερα πρόστιμα επιβλήθηκαν στους τρείς διανομείς: Marionnaud, €12.8m, Sephora €9.4m και Nocibe €6.2m ανάλογα με την βαρύτητα εμπλοκής κάθε εταιρείας στο καρτέλ.
Ανάμεσα στις εταιρείες αρωμάτων, τα μεγαλύτερα πρόστιμα επιβλήθηκαν στην LOreal €4.2m, Chanel και Christian Dior €4.1m και €2.2m αντίστοιχα, Yves Saint-Laurent €1.8m, Guerlain €1.7m και στην ELCO που αντιπροσωπεύει τις εταιρείες Clinique και Estee Lauder €1.6m. Μικρότερα πρόστιμα επιβλήθηκαν στις εταιρείες Shiseido France, Givench, Beaute Prestige, που αντιπροσωπεύει τις μάρκες Jean-Paul Gaultier, Issey Miyake και Kenzo Parfums.
Το σύστημα ελέγχου του καρτέλ περιελάμβανε πιέσεις και απειλές ενάντια σε κάθε διανομές που δεν δεχόταν να εφαρμόσει τις τιμές που επέβαλε η εταιρεία αρωμάτων εμποδίζοντας τον ανταγωνισμό να πουλήσει σε χαμηλότερες τιμές. Αν και οι εταιρείες προϊόντων πολυτελείας επιτρέπεται να εξασκούν σημαντικό έλεγχο στην διανομή των προϊόντων τους, στην συγκεκριμένη περίπτωση εμπόδιζαν τους διανομείς να θέτουν τα δικά τους περιθώρια κέρδους και κατά συνέπεια την λιανική τιμή.

ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμα ύψους €37m για συμφωνημένη τεχνητή αύξηση τιμών στις εταιρείες Sara Lee, Unilever και δύο τμήματα της Henkel για προϊόντα όπως οδοντόκρεμες, ντους τζελ Fa και υγρά σαπούνια πιάτων Pril. Οι εταιρείες διατηρούσαν επικοινωνία μεταξύ τους σχετικά με τις δικές τους ενέργειες αλλά και τις κινήσεις των εταιρειών λιανικής πώλησης. Η υπόθεση ήρθε στο φως μετά από κατάθεση της εταιρείας Colgate-Palmolive η οποία συμμετείχε στο καρτελ και στην οποία δεν επιβλήθηκε πρόστιμο.

Ο «Κύκλος του Κάστρου» ή στα γερμανικά «Schlossrunde» ονόμαζαν τις συναντήσεις τους οι υπεύθυνοι μεγάλων εταιρειών καλλυντικών όπου συζητούσαν τις ετήσιες πωλήσεις τους, το κόστος των διαφημίσεων, τις παρουσιάσεις νέων προϊόντων και τις αυξήσεις των τιμών στην Γερμανιή αγορά ύψους 1,5 δις. Ευρώ. Το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Καρτέλ επέβαλε πρόστιμα από 250,000 έως 2.1 εκ. Ευρώ σε 9 εταιρείες και 13 πρώην και νυν στελέχη των εταιρειών αυτών. Οι εταιρείες που συμμετείχαν ήταν Clarins, L'Oreal, Chanel, Cosmopoloitan Cosmetics Prestige (νέο όνομα P&G Prestige Products), Coty Prestige Lancaster, Estee Lauder, LVMH Parfums & Kosmetik, Shiseido και YSL Beaute

ΙΤΑΛΙΑ

Οι Ιταλικές αρχές Ανταγωνισμού ξεκίνησαν ανακρίσεις σε μερικές από τις μεγαλύτερες Εταιρείες καλλυντικών μετά από κατηγορίες για ρύθμιση των τιμών. Τα Ιταλικά τμήματα εταιρειών L'Oreal, Henkel, Unilever, Proctor & Gamble, Sara Lee και Reckitt Benckiser θεωρούνται ύποπτες για την δημιουργία καρτέλ στο χώρο των καλλυντικών. Οι αρχές (AGCM) ξεκίνησαν την έρευνα μετά από πληροφορίες για ανταλλαγές πληροφοριών μεταξύ των εταιρειών σχετικά με τις αυξήσεις τιμών και τις διαπραγματεύσεις με τους διανομείς Η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τις 12 Ιουνίου 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

THINK BEFORE YOU PINK