Κυριακή, Μαΐου 06, 2007

ΧΗΜΙΚΑ ΑΝΤΙΗΛΙΑΚΑ ΦΙΛΤΡΑ

Αρκετά χρόνια οι επιστήμονες συζητούν για την ιδιότητα των χημικών αντιηλιακών φίλτρων να μιμούνται τις γυναικείες ορμόνες, τα οιστρογόνα. Αρκετοί θεωρούν τις ουσίες αυτές υπεύθυνες για την θυληκοποίηση των ψαριών καθώς τα αντιηλιακά ξεπλένονται στις θάλασσες αλλά και για τα ορμονικά προβλήματα των γυναικών ίσως και για τον καρκίνο των μαστών.

Διαβάστε μια σχετικά πρόσφατη έρευνα για τις επιπτώσεις των χημικών φίλτρων στον θυροειδή αδένα των ποντικιών και τις πιθανές επιπτώσεις στο ανθρώπινο ορμονικό σύστημα:
http://www.newscientist.com/article/dn8937-sunscreen-chemicals-disrupt-thyroid-in-rats.html

http://www.news-medical.net/?id=17166

Μια έκθεση από τη Διεθνή Επιτροπή ‘Eρευνας για τον Καρκίνο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δηλώνει ότι «αρκετές σχετικές επιδημιολογικές μελέτες έχουν παρουσιάσει σημαντικά υψηλότερους κινδύνους για το μελάνωμα (καρκίνους του δέρματος) στους χρήστες αντιηλιακών απ' ό,τι στους μη χρήστες. Τα προστατευτικά αποτελέσματα των αντιηλιακών μπορούν να ξεπεραστούν από την υπερβολική έκθεση βασισμένη στην ψεύτικη υπόθεση ότι τα αντιηλιακά καταργούν εντελώς τα δυσμενή αποτελέσματα της ηλιακής ακτινοβολίας».

Στις 29 Μαρτίου 2006, στο Ανώτατο Δικαστήριο της πολιτείας της Καλιφόρνιας, κατατέθηκε μια μήνυση που έκανε τον γύρο του κόσμου. Δύο πολύ μεγάλες δικηγορικές εταιρείες στρέφονται ενάντια σε 7 παραγωγούς αντηλιακών προϊόντων και σε 5 εμπορικά σήματα με την κατηγορία της συστηματικής εξαπάτησης του καταναλωτικού κοινού με ψεύτικες διαφημιστικές και παραπλανητικές αξιώσεις για την δυνατότητα των προϊόντων τους να προστατεύσουν από τον ήλιο και να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος και άλλων ασθενειών του δέρματος.

Οι κατηγορούμενες εταιρείες και εμπορικά σήματα είναι οι Schering-Plough (Coppertone); Sun Pharmaceuticals and Playtex Products (Banana Boat); Tanning Research Laboratories (Hawaiian Tropic); Neutrogena Corp and Johnson & Johnson (Neutrogena); and Chattem Inc.(Bullfrog). Το κατηγορητήριο 122 σελίδων περιγράφει πως οι συγκεκριμένοι παραγωγοί αντηλιακών κάνουν σκόπιμα ψευδείς και παραπλανητικές αξιώσεις στις ετικέτες των προϊόντων τους, στις διαφημίσεις τους και στις ιστοσελίδες τους στο διαδίκτυο ζητώντας αποζημίωση και θεραπεία για τους πελάτες τους καθώς και ένα δημόσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης των καταναλωτών για την προστασία από τον ήλιο που να πληρωθεί από την βιομηχανία αντιηλιακών.

Η δικηγορική εταιρεία Lerach Coughlin Stoia Geller Rudman & Robbins LLP (http://www.lerachlaw.com) με 160 δικηγόρους σε 10 πόλεις των ΗΠΑ έχει κερδίσει πάνω από 35 δισ. δολάρια σε υποθέσεις απάτης ενώ η δεύτερη εταιρεία Abraham Fruchter & Twersky LLP (http://www.aftlaw.com) με έδρα την Νέα Υόρκη ειδικεύεται στην προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

THINK BEFORE YOU PINK