Τι γράφουν για τα υποαλλεργικά καλλυντικά τρείς καθηγητές Δερματολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών:
Αφορά σχεδόν όλα τα καλλυντικά, αν και ουσιαστικά είναι ανεπιτυχής, αφού οι ίδιοι οι παραγωγοί και οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) απαγορεύουν την παρουσία ουσιών ερεθιστικών και καρκινογόνων ή συγκεντρώσεις άλλων ουσιών στα καλλυντικά πέραν των σαφώς προκαθορισμένων ορίων. Στην πράξη, δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στα προϊόντα αυτά (υποαλλεργικά) και στα άλλα που κυκλοφορούν…ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ, ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, Κ. ΜΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΥ, Δ. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
Ι.Δ. ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 1998
Από την επίσημη ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) μεταφράζουμε:
“Δεν υπάρχουν ομοσπονδιακά πρότυπα ή ορισμοί που αφορούν την χρήση του όρου «υποαλλεργικά». Ο όρος σημαίνει οτιδήποτε μια συγκεκριμένη εταιρεία θέλει να σημαίνει. Οι παραγωγοί καλλυντικών με την σήμανση υποαλλεργικά δεν απαιτείται να καταθέσουν αποδείξεις για την βάση των αξιώσεων αυτών στην Υπηρεσία (FDA)”
URL: http://vm.cfsan.fda.gov/~dms/cos-224.html
Η Αμερικάνικη Υπηρεσία προσπάθησε το 1975 να διαμορφώσει σχετική νομοθεσία για να ξεκαθαρίσει το μπέρδεμα και να καθιερώσει ένα ορισμό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τις εταιρείες και τους καταναλωτές. Ο κανονισμός αυτός περιείχε συγκριτικά δοκιμασίες για τα προϊόντα αλλά και διαδικασίες μείωσης του κόστους για τις εταιρείες, Δύο εταιρείες (Almay, Clinique) κινήθηκαν δικαστικά ενάντια στον κανονισμό και κέρδισαν στο Εφετείο με τον ισχυρισμό ότι η Υπηρεσία δεν απέδειξε ότι οι καταναλωτές καταλαβαίνουν τον όρο υποαλλεργικό έτσι όπως τον περιέγραφε στον κανονισμό.
Σήμερα όλοι μας αγοράζουμε υποαλλεργικά καλλυντικά πιστεύοντας ίσως ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν λιγότερες πιθανότητες να μας προκαλέσουν αλλεργίες, ή ότι έχουν δοκιμαστεί και αποδειχθεί ότι παρουσιάζουν λιγότερες αλλεργίες ή ότι δεν περιέχουν αλλεργιογόνες ουσίες. Είναι έτσι όμως;
O όρος «υποαλλεργικά» δεν έχει τελικά τόσο σημασία και είναι πιο πολύ ένα εργαλείο μάρκετινγκ για την προώθηση των καλλυντικών. Είναι αδύνατον κάποιος να εγγυηθεί ότι κάποιο καλλυντικό δεν θα παρουσιάσει ποτέ κάποια αλλεργική αντίδραση. Καθώς τα συστατικά αναγράφονται στην ετικέτα, άτομα αλλεργικά σε συγκεκριμένες ουσίες, καταναλωτές με αλλεργικά προβλήματα ή ευπαθείς ομάδες όπως βρέφη, παιδιά, έγκυες και λεχώνες πρέπει να αποφεύγουν συγκεκριμένα ή γενικότερα γνωστά αλλεργιογόνα συστατικά.
1 σχόλιο:
Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Monitor de LCD, I hope you enjoy. The address is http://monitor-de-lcd.blogspot.com. A hug.
Δημοσίευση σχολίου